SPIN door de dag heen

Fijn dat je aan de slag gaat met het evalueren van een gesprek om de SPIN methodiek eigen te maken. Jouw evaluatie zorgt voor een optimalere leerervaring en zal input geven aan de volgende coachingsessie.

Probeer minimaal 10 x een gesprek te evalueren, meer mag natuurlijk. Verdeel de gesprekken over de tijd tussen de 2 sessies.

Neem tijdens de voorbereiding van het gesprek – naast het bepalen van de doelstelling – de SPIN geheugenkaart door.

Vul de evaluatie zo kort mogelijk na het gesprek in.

Tip: zet de link naar het formulier in jouw agenda op de dagen dat je een gesprek gaat voeren waar SPIN van toepassing is: dit hoeft niet perse een externe klant te zijn, SPIN kan ook van toepassing zijn bij een interne klant (collega).

Geef een omschrijving van het gesprek waar je op wilt terugkijken + wat is de relatie met de gesprekspartner (potentiƫle klant, interne klant, of...)
Wat was het voorgenomen doel (of meerdere) en hoe heb je dat voorafgaand voorbereid?
Os de voorgenomen doelstelling behaald? Indien meerdere doelen dan per doel beschrijven.
Wat liep er goed en waarom, wat liep er anders en waarom?
Mogelijk heb je naar aanleiding van deze evaluatie of het gesprek zelf een vraag of opmerking voor de coach (dit zal dan tijdens de volgende sessie aan bode komen).